14-jarige meisje in haar slaap geëlektrocuteerd door door oplader smartfone

Een Vietnamese meisje is in haar slaap overleden doordat ze werd geëlektrocuteerd door de oplader van haar IPhone. Waarschijnlijk had ze de oplader aangeraakt terwijl ze lag te slapen.

Ook was het kabeltje geen officieel Apple-snoer maar een namaak van een derde partij. De 14-jarige Le Thi Xoan, werd de volgende ochtend bewusteloos in bed aangetroffen door haar ouders.

De tiener werd vervolgens naar het ziekenhuis gebracht. Daar hebben de artsen een poging gedaan om haar te reanimeren, maar dat mocht niet baten. Volgens de politie is een kapotte oplader in haar bed gevonden die gedeeltelijk was verbrand. De beschermende rubber was gescheurd en er zat plakband aan.

Artsen bevestigen dat het meisje door elektrocutie om het leven kwam. Volgens de politie sliep Le Thi vaak met haar iPhone op haar bed terwijl die ’s nachts lag op te laden.

Random Posts